Komunikácia so zamestnancom: Zistiť účel cesty, destináciu, termín, preferencie ohľadom dopravy a ubytovania.
Rezervácia dopravy: Letenky, vlakové lístky, autobusové lístky - zabezpečiť najvhodnejšiu a najvýhodnejšiu možnosť.
Rezervácia ubytovania: Vybrať hotel podľa potrieb a preferencií zamestnanca (lokalita, cenová kategória, vybavenie).
Vybavenie víz a cestovných dokladov: Skontrolovať platnosť pasu, vybaviť víza (ak sú potrebné), prípadne iné doklady.
Zabezpečenie poistenia: Zaistiť cestovné poistenie a poistenie zodpovednosti za škodu.
Príprava itinerára: Vypracovať podrobný program cesty s informáciami o letoch, ubytovaní, stretnutiach a kontaktoch.
Zabezpečenie potrebných materiálov: Pripraviť dokumenty, prezentácie, vizitky a ďalšie materiály potrebné na cestu.
Informácie o destinácii: Poskytnúť zamestnancovi informácie o destinácii (mapa, počasie, zvyky, mena).
Komunikácia s partnermi/klientmi: V prípade potreby zabezpečiť kontakt s obchodnými partnermi alebo klientmi v cieľovej destinácii.
Počas cesty:
Byť k dispozícii: V prípade potreby byť k dispozícii pre riešenie neočakávaných situácií.
Pomoc s úpravou itinerára: Ak je potrebné zmeniť program, pomôcť s úpravou rezervácií a informovať relevantné osoby.
Po ceste:
Zber dokladov: Pomôcť so zhromaždením dokladov potrebných na vyúčtovanie cestových nákladov.
Vyúčtovanie: Spracovať vyúčtovanie cestových nákladov a odovzdať ho na schválenie.
Dôležité:
Sekretárka by mala byť proaktívna, organizovaná a flexibilná.
Dôležitá je efektívna komunikácia so zamestnancom a ostatnými zúčastnenými stranami.
Využívanie online nástrojov a aplikácií môže výrazne uľahčiť organizáciu pracovnej cesty.
Spolupráca medzi sekretárkou a zamestnancom je kľúčová pre hladký priebeh a úspech pracovnej cesty.
Balenie na pracovnú cestu je umenie. Musíte sa zmestiť do malého kufra a zároveň si vziať všetko, čo by ste mohli potrebovať... vrátane dáždnika, aj keď predpoveď hlási slnečno.