Novoročné predsavzatia pre sekretárky a kariérny rast

Karin Gärtnerová

Je začiatok roka 2025, ktorý je pre mnohé z nás rokom, ktorý nám prináša naše vlastné, individuálne a jedinečné výzvy v našom profesionálnom živote, ktoré nám pomôžu dosiahnuť rast, skúsenosť a úspech.

Prinášam vám niekoľko tipov, na čo sa môžete zamerať pre svoj vlastný rozvoj:

1.      Digitálne zručnosti

  • Ovládnite nové technológie.  Umelá inteligencia, automatizácia a online nástroje na spoluprácu sú čoraz dôležitejšie. Mali by ste sa  zamerať na zvládnutie programov ako sú nástroje Google Workspace, Microsoft Office 365, project management softvér (de o nástroje, ktoré pomáhajú jednotlivcom a tímom plánovať, organizovať, sledovať a riadiť projekty od začiatku do konca) a CRM systémy (Customer Relationship Management - systémy sú ako digitálny zápisník, kde si uchovávate všetky informácie o svojich zákazníkoch a tvojich interakciách s nimi, pomáha firmám riadiť vzťahy so zákazníkmi, sledovať ich aktivity a zlepšovať zákaznícku skúsenosť.

  • Zlepšenie online komunikácie: Efektívna komunikácia cez email, chat a video hovory je kľúčová. Sekretárky by mali dbať na profesionálny tón a jasné formulovanie informácií.

  • Kybernetická bezpečnosť: Ochrana citlivých údajov je prioritou. Sekretárky by mali poznať zásady bezpečnosti na internete a vedieť rozpoznať potenciálne hrozby.  Napr. Národné centrum kybernetickej bezpečnosti SK-CERT: Organizuje rôzne školenia a webináre o kybernetickej bezpečnosti, niektoré sú zamerané aj na širokú verejnosť.

2.       Mäkké zručnosti

  • Komunikácia a diplomacia. Sekretárka je často centrálnym bodom pre sprostredkovanie  informácií. Záleží ako na obsahovej tak aj na formálnej stránke. Povedala by som, že na formálnej o čosi viac, pretože AKO niečo podáte, vie veľmi ovplyvniť obsah, teda ČO podáte.  Schopnosť jasnej, zdvorilej a efektívnej komunikácie s rôznymi typmi osobností je nevyhnutná.

  • Organizácia a time management. Sekretárky musia vedieť efektívne plánovať čas, priorizovať úlohy a zvládať viacero projektov a úloh naraz.

  • Proaktivita a riešenie problémov. Schopnosť predvídať potreby a samostatne riešiť problémy je cennou devízou. Vyžaduje to znalosť pomerov vo firme a ľudí v nej, dynamika kolektívu a vzťahových prepojení.

  • Emocionálna inteligencia. Stresové situácie sú náročné na zvládnutie. Je dôležité zachovať pokoj a empatiu. 

3.       Profesionálny rozvoj

  • Učiť sa, učiť sa, učiť sa – tento výrok z doby dávno minulej je platný aj dnes. Zúčastňujte sa školení, kurzov, online či osobne. Dnes sú možnosti na internete nesmierne, ako sa vzdelávať zadarmo v pohodlí domova.

  • Zamerajte sa na jazyky, oblasť administratívy, PC znalostí, MS Office. Rozširujte svoje obzory.

  • Budujte vzťahy s kolegami, rozvíjajte sieť svojich kontaktov s odborníkmi v odborných oblastiach.

Vytvorte si akčný plán – aj tá najdlhšia cesta začína prvým krokom. Rozdeľte si veľké ciele na menšie, zvládnuteľné kroky. Pravidelne si kontrolujte, ako sa vám darí plniť predsavzatia.

Dúfam, že tieto nápady vám pomôžu sformulovať vaše novoročné predsavzatia a dosiahnuť úspech v kariére sekretárky v roku 2025!

Nezabudnite: "Cesta je cieľ." Aj samotná snaha o zlepšenie a rast je dôležitá, aj keď nedosiahnete okamžitý úspech. Skúsenosť, ktorú ste získali, vám nikto nevezme. Na ďalšej ceste vám určite pomôže.